"Döden är en man"

"Året var 1984. I tidningar, radio och TV lärde vi känna de skrämmande gestalterna Obducenten och Allmänläkaren. Under rituella former hade de styckat en prostituerad kvinna, sedan hon utsatts för bisarra sexuella våldshandlingar inför ögonen på ett litet barn."

Jag vet inte om ni kommer ihåg det här. Jag vet att jag gör det. Jag kommer ihåg tidningslöpen och nyheterna från TV. "Obducenten" och "Allmänläkaren" blir sedemera dömda för brott mot griftefriden, de hade styckat kvinnan men friades från mord. De har hela tiden hävdat sin oskuld till den vidriga handlingen. Jag har läst en otroligt läsvärd bok om fallet. Boken är skriven av en oberoende journalist, Per Lindeberg. Han slår hål på vittnesmål och andra "terorier" i fallet. Läs den om du vill ha lång och intressant läsning! Du kommer bli heligt förbannad flera gånger om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0