Släktskap och magkänsla.

I dag ringde pappa och berättade att han hade pratat med en halvsyster som han har. Han fick för några år sedan reda på att han har tre halvsystrar någonstans i Sverige. Han gjorde lite efterforskningar och fick veta vart de bodde och vad de hette - så i dag ringde han en. Hon har aldrig vetat om att hon hade en halvbror. I sommar ska de träffas. Tyvärr så var det bara två systrar kvar i livet. Den tredje hade dött när hon var 40 i hjärtfel. Numera har jag därmed två fastrar och sex kusiner till =).

Har ni känt ibland när folk inte gillar en? En väldigt obehaglig känsla. Särskilt som man vet med sig att man inte gjort den personen något ont. Det är bara så tydligt i kroppsspråk och sättet de svarar och talar till en. Så jäkla trist det är vad det är. Jag är ju en sådan person som tar illa vid mig och blir ledsen...men men det är inte jag som behöver gå med känslan att ogilla, vilket är en känsla som tar energi som fan! Visst jag gillar inte heller alla människor, det finns det väl ingen som gör men om jag inte gör det så brukar det finnas en anledning. Det är hur som helst obehagligt!

Jag har fått hem 5 st glasögonbågar i dag från Favoptic. Ska bli skönt med nya glasögon. Har haft mina i tio år nu så det är väl på tiden =)...

Annars så är det ynka tre veckor kvar i skolan. Jag längtar tills jag får börja jobb så jag dör. Nu sen skolan började igen känner jag mig så himla trött och nu börjar jag känna mig låg igen också. Behöver en massa positiv energi just nu! I veckan får jag iaf hämta min bil! Ska bli så himla skönt med bil igen. Kommer vara en sten som lyfter från mitt bröst. Ca sex veckor utan bil mitt in the middle of nowhere - att jag inte fått ett större bryt!!! Men så är det så fort man mår för bra ska nån komma och pissa på en. Tur man är van och stark. Faaaast nu kan det ju bara bli bättre...om tre veckor så =D!!!




Kommentarer
Postat av: Ann

Men hallå, nya fastrar och kusiner gud vad kul för Er!! Hoppas ni får möjlighet att träffas.



Du är stark, tuff och positiv Åsa och du klarar allt du vill, ett exempel: snart frisör!! Du har en bekantskapskrets som heter duga så bry dig inte om en liten pissmyra när du har massor med vänner som gillar dig och vill dig väl.

Kramelikram på dig gudmor

2011-01-20 @ 12:52:23
Postat av: Åsa

Tack Ann! Skönt att höra ibland tror jag att jag är knäpp el nåt men jag har ju ändå så många vänner som känner mig väl och vill vara med mig så är väl inte orolig :)! Är bara så trött på snäsiga, ytliga människor!! Puss o kram

2011-01-20 @ 15:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0