I dag börjar det!!

I dag drar skid-VM igång. Dagens tävling är fristildsprinten. Sverige har goda guldchanser i dag. Ska Emil Jönsson äntligen få sitt efterlängtade mästerskapsguld? Ska Hanna Falk göra succé i sin mästerskapsdebut? Båda två är stora medaljfavoriter. Sveriges lag: Herrar: Emil Jönsson, Marcus Hellner, Jesper Modin och Teodor Peterson (i Mats Larssons frånvaro). Damer: Hanna Falk, Hanna Brodin, Charlotte Kalla och Ida Ingmarsdotter.

Sverige har oerhört starka sprintlag. De utmanas främst av Norge, Ryssland och Canada bland annat. Det är vad jag tror i alla fall.

Ska tippa prispallarna:

Herrar sprint:
1. Jönsson SWE
2. Hattestad NOR
3. Northug NOR

Utmanare: Markus Hellner SWE, Devon Kershaw CAN, Alexej Pethukov RUS och Dario Cologna SUI.

Damer Sprint:
1. Falk, SWE
2. Crawford, CAN
3. Falla, NOR

Utmanare: Marit Björgen NOR, Ida Ingmarsdotter, SWE, Arianna Follis ITA och Charlotte Kalla SWE.

Lite tippar jag med hjärtat men jag tror verkligen på Sverige i sprinten i dag! Själv jobbar jag och kan inte följa sändningarna på tv men kommer ha svt-play på i lunchrummet =)! Fasiken vad bra det är med iPhone och appar. KOM IGEN NU SVERIGE NU KÖÖÖÖR VI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0