Åsa tippar.

Snart är det start för damernas 15 km skiathlon. För er som inte vet vad det är så är det en masstart med skidbyte. Alla tävlane startar samtidigt. i 7,5 km kör de klassisk stil sedan byter de skidor och åker 7,5 km i fristil. Först i mål vinner. En tävlingsform som passar tv-tittande noviser =).

Så här tippar jag dagens lopp:
1. Björgen NOR (ingen annan har en chans, enligt mig trist förutsägbart)
2. Kowalczyk POL
3. Kalla SWE

Utmanare: Anna Haag SWE, Aino Kaisa Saarinen FIN, Arianna Follis ITA och Therese Johaug NOR

Eftersom jag inte kommer att vara hemma i morgon utan i Sälen och jobba så ska jag tippa morgondagens tävling också, herrarnas 30 km Skiathlon.

1. Northug NOR (För han är så jäkla revanschsugen)
2. Hellner SWE
3. Cologna SUI

Utmanare: Tobias Angerer GER, Daniel Richardsson SWE, Alexander Legkov RUS och Lukas Bauer CZE

Nu jäklar blir det hålla tumamrna som gäller. Heja Sverige!!!



I dag ska jag åka till Malung och hälsa på Marléne! Ska bli himla kul, det var så längesen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0