Dödstrött men sova? Näää!

Hur gick det nu då? Jo det gick finemang det men jag är en sån person som inte ropar hej förrän jag är över bäcken!

Det var varit intensiva dagar i skolan nu. I måndags började vi lite senare. Vi skulle assistera frisörer från Björn Axén och Wella och fixa till deras modeller för tisdagens visning. Det började med att det var får få antal modeller så jag och Rebecca fick agera modellscouter nere på stan. En måndagkväll - det var ju inte det lättaste tyvärr. Väl tillbaka i skolan så kastades man in i jobbet. Det var färga, färga och åter färga som gällde. Fullt tempo och jäkligt noggrant. Så jäkla superkul! Allt under ett vakande öga från Björn Axéns ägare Johan och Peter.

Här på bild:

 

Klart det var nervöst men vem hann tänka!? Klockan blev efter 12 när jag väl fick komma hem till Ullis och sova!

 

På tisdagen var det full fart igen. Assisterade åt Sofia, en tjej som skulle göra gesällen. Kom från skolan vid halvsex-tiden. Ner på Pitchers för lite käk innan vi i klassen drog till Grand för att kolla in Axén och Wellas visning. Den var superbra. Vi hade några tjejer i klassen som var med som modeller och de klarade det galant. Mycket inspiration och annorlunda klippningar och uppsättningar. Bilder kommer!!

 

I dag har det varit fullt upp med gesällen igen som Sofia såklart klarade med bra betyg! Köpte ett armband med ett litet hänglås som var en klocka i present till henne. Nu går jag på någon sorts reservtank. Måste sova...det är skola i morgon också. Har haft huvudvärk sedan i går men vila el sova är omöjligt. Jag är fortfarande uppe i varv. Men nu tänker jag faktiskt göra ett försök! Nattinatt!!


Kommentarer
Postat av: Helena Nises

Äntligen börjar du blogga igen!! :-)

2010-10-14 @ 09:40:55
URL: http://helenanises.blogg.se/
Postat av: Ann

Instämmer med föregående talare...........

2010-10-17 @ 22:30:31
URL: http://annbergstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0