Yeah onsdag!

Herregud vad det blåser ute. Har varit så här i två dagar men nu i kväll tar det priset. Faktiskt lite läskigt när det knäpper och slår i dörrarna och knakar och brakar i huset. Je söv nog på söffa i natt...med tv:n på!

I dag har det varit en person från frisörföretagarna på skolan och skrämt upp oss än värre. Fick veta att "halvgesällen" som vi ska göra i februari kommer granskas och betygsättas på samma sätt som den riktiga gesällen. Känns inte helt okej med tanke på att vi bara har friserat i ett år.  Det som ändå känns värst är att om vi kuggar på ett moment så kommer vi få minimilön som avser nivå 1, 6000 kr f skatt i tre månader!!!!! Det är för faaaan ett skämt. Kuggar jag så blir det nog hej då frisöryrket för ett tag. Det går verkligen inte att leva på dessa pengar som ensamstående. Hur har de tänkt? Det är att uppmana till svartjobb. Dåligt jobbat frisörföretagarna! Bara för att det är ett kvinnodominerande yrke! Helt säker på det!

Just nu känns det som om det är det som tar upp det mesta av mina tankar. Känner mig helt låg och helt osocial och helt tråkig! Fotjäkeln värker fortfarande fast det är ju bättre i alla fall. Har en satans träningsvärk av kryckhoppande. I morgon lämnar jag kryckorna hemma och haltar fram i mina fina vita gympadojor. Sexigt värre!

Nu längtar jag till sol, värme och lata stranddagar! Härliga Thailand 2009!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0