Elda, elda och återigen elda.

Elen är skitdyr och som fattig student så är det att elda som gäller. Men jag är ju så trött på att elda som en jävla idiot. I morse var det -21 grader ute. Nu är det -16 och har eldat sen kl fem och det är fortfarande inte varmt i vardagsrummet. Måste det vara så jäkla kallt då? Så satans trött på vinter och november är inte ens slut. Hur ska jag stå ut? Ska trots minimal inkomst under nästa år göra mitt bästa för att kunna åka till Thailand i iaf tre veckor nästa vinter!

Jag kan faktiskt ärligt inte förstå vad som är så underbart men att frysa, skrapa rutor, bylsa på sig en massa kläder när man ska ut, förfrysa lungorna vid idrottande, halka omkull, halka av vägen med bilen, skotta snö och mycket mera. Är det inte mycket härligare att kunna gå ut endast i shorts och linne, vara ute i skogen utan att få snö i skorna och frysa om tårna, en härlig löptur och svettas järnet, sitta ute och grilla, sola, bada, spela brännboll och myyyyycket mera!!!

Ge mig sommar och cykeläventyr med bl a de här underbara människorna =)!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0