Satan i gatan.

Det kan man lugnt säga! Jag har blivit sjuk. Det är så typiskt. Har inte varit förkyld på flera månader och så blir jag sjuk nu när skolan börjar. Det känns som om det är min vanliga tur. Det gick bara inte att gå dit i dag. Hostar, snorar, huvudet spränger och jag är helt slut i kroppen. Nu är det bara att hoppas att det är första och sista gången jag är sjuk i år.

I helgen avslutades Tour de Ski. Och för er som inte vet vad det är så är det som ett Tour de France fast på längdskidor. Under 10 dagar avgörs 8 tävlingar. Tävlingar i både klassisk och fristil, korta och långa sträckor. Sista dagens tävling är en jaktstart där den som leder sammanlagt efter 7 deltävlingar startar först och därefter de andra. Resultar baseras på de tidigare tävlingarna och tider som har räknats ihop. Sista biten i jaktstarten är en klättring på nästan 4 km uppför en slalombacke. Inför söndagens avslutande tävling så leder min favorit (NOT!!!) Petter Northug före Lukas Bauer. Därefter ligger 5 stycken som kan kämpa om tredjeplatsen, varav två svenskar. Jag hade satt mitt hopp till Marcus Hellner men tyvärr tappade han på de sista 50-100 metrarna och slutar 4. Vem vann då? Jo, till min stora glädje, Lukas Bauer. Där fick Northug äta upp sin kaxighet. Tack för det!!

Ser fram emot OS nu där vi har en hel del medaljchanser i längdskidåkning. Främst tror jag att Emil Jönsson har chans att vinna sprinten, Kalla 10 km fritt och Hellner 15 km fritt. Jag kommer att sitta som klistrad!!
Behöver jag tala om att längdskidåkning är min favoritsport, hehe!!!

Medaljkandidat i OS, Charlotte Kalla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0