Ett ljus i mörkret.

Vilken jäkla vinter va?! Så kallt så man kan inte vara ute. I sisådär 3 veckor nu har det varit svinkallt och då menar jag -20 - -30 ungefär. Nu när jag skriver är det bara -17,6, vårvärme alltså.

Jag kom hem från Thailand strax efter lucia. Vi sitter på planet och får meddelandet att i Sverige snöar det och är minus fyra grader. Det var ingen höjdare direkt när jag inte hade tjocka kläder på mig direkt. Tights, t-shirt och munkjacka är inget för en svensk vinter. Invirad i en stor sjal och flygplansfilten anlände vi in till Arlandas flygplats. Resan har varit alla superlativ jag kan komma på!! Ville verkligen inte åka hem. Drömmen är att kunna åka och vara borta i alla fall 3 månader. Fantisera får man. Den här bilden är min favoritbild från Thailand.



I dag har jag gjort min första skoldag på Frisörcentrum! Jag är så himla glad att jag kom in. Ska bli jättekul och det känns helt rätt. Sorgligt nog har jag dragit på min värsta förkylningen. Det hör väl till när man ska springa ut och in från iskyla till värme.

Har bestämt mig för att jag ska bli lite bättre på att blogga i år också. Annars har jag inga nyårslöften, inte ens ett hemligt =).


Kommentarer
Postat av: Christina

härlig bild.

2010-01-12 @ 05:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0