Helgen över!

I dag har jag varit rökfri i en vecka!! Det känns så himla bra. Hoppas hoppas hoppas att jag kan hålla det här nu!

Just nu pågår herrarnas sprint i skidskytte. Mitt tips sprack nästan direkt. Överraskande nog skjuter Ferry bra! Snövädret tilltar och Ferry skjuter fullt i både liggande och stående skytte. Björndalen skjuter dessvärre bort sig direkt med 3 bom i liggande så där sprack mitt tips. Både Bauer och Svendsen har gått bra men ingen pallplats för Bauer så vi får se hur långt det räcker för Svendsen.

Gårdagens tips gick ju inte heller så bra. Bästa svenska Helena Jonsson BARA 12:a med felfritt skytte. Det är helt sjukt, vad hände? Vann gjorde en slovenska Kuzmina och Neuner 2:a någon sekund efter. Båda hade en bom och ändå är Helena över 40 sek efter. I en tävling innan OS så var Nuener före Kuzmina med en minut och 43 sek. Ja konstigt är det!

I morgon har vi Peoples skills på skolschemat. Vi ska lära känna oss själva och andra lite bättre. På kvällen är det skidor som gäller i OS! Favoritsporten. 10 km damer och 15 km herrar i fristil. Heja Kalla och Hellner!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0