Nostalgikväll

I kväll har jag varit på teatern i Vansbro där det visades film. Det var gamla filmer från Vansbro. Förra året hade de också en sådan filmvisning. Det är en riktig nostalgitripp. Det är så roligt att se de gamla bilderna över Vansbro och se hur det har förändrats genom åren. Att se människor som man nästan har glömt bort. I kväll var de flesta filmerna från -77 och -79. Lägger in en bild på stationshus i Vansbro ifall någon har missat det =).

 

I morgon åker jag till mitt älskade Falun för andra gången den här veckan. den här gången står tjejmiddag och Thailandsplanerande på menyn. Cicci och jag åker ju snart. Jag kan inte riktigt fatta det. Det kanske blir mer verkligt nu när vi äntligen har tid att träffas och planera lite.

 

I dagarna har Per-Anders Pettersson uppmärksammats i tidningarna. Så här stog det till expempel i Expressen i dag: http://www.expressen.se/Nyheter/1.1770104/han-fick-fangelse-efter-att-ha-raddat-gard
Jag tycker att det är helt sjukt att P-A får ett års fängelse och 50 000 i böter och den påverkade killen villkorligt och 8000 i böter. Han tog för 17 stryptag på kvinnan och ska inte det anses för mordförsök? Är det straffet för mordförsök? Om de nu tycker att P-A använde övervåld vid andra slaget vad använde sig då den andra killen av? P-A är en bra kille och jag lider verkligen med honom! Vill du stötta P-A och är med i facebook så gå med i gruppen: Rädda Nåshjälten! Den officiella Per-Anders Pettersson-gruppen!

Undrar om jag ska stoppa i mig en värktablett och lägga mig för kvällen. Hade ont i nacken när jag vaknade i dag och det verkar inte som om det ska ge med sig.

Sov så sött mina vänner!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0