Förbannade förpliktelser

Då var man hemma från Norge då och det innebär inte bara glädje utan i dag måste jag göra dessa tråkiga och trista förpliktelser. Jag måste gå in på arbetsförmedlingen och anmäla min arbetslöshet, jag måste anmäla mig till försäkringskassan och jag måste anmäla mig till a-kassan. Och allt detta första dagen. Det enda sura med detta är att jag inte har någon nytta av det. Jag har sagt upp mig själv. Jag ska söka skola och är inte ute efter något jobb. Jag har alltså ingen rätt till ersättning från a-kassan. Ja det måste ju ändå lösas. Vet inte ens om det kommer vara någon på arbetsförmedlingen. Det verkar vara något konstigt med den i Vansbro. Det är ju inga handläggare där. Vad jag förstår så är de bara där ibland. Åååå jag oooorkar inte sitta i telefonkö till f-kassa och a-kassa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Ann

Du kommer att få prata med en farbror i en låda, hahha. Det sitter en i t.ex Malung och tar emot via en dator! Helt komiskt faktiskt, men det verkar fungera!! Lycka till på Af, A-kassa och Fk!! =)

2009-11-02 @ 13:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0