Det var den helgen det.

Fy vad fort de lediga helgerna går. Åkte till Falun efter jobbet i fredags. Åkte genom Vansbro för jag hade lite ärenden att uträtta. Bland annat köpte jag schampo och balsam som ska tvätta bort kemikalier. Det var en solig och fin vinterdag att uppleva från bilen =/. Här en vy in mot Sälenfjällen.



Kom till Ullis vid sjutiden på kvällen. Käkade, drack vin och uppdaterade. Kom i säng relativt tidigt. Hade ändå varit uppe sen halv sex på morgonen. Tvättade även ut det gröna ur håret med askorbinsyra. Vad jag sedan upptäckte dagen efter var att håret antagit en nyans av typ rosa i stället. Vad är det här? Jaja det var bara att köpa fler hårprodukter, ett silverschampo. Nu var jag väl uppe i ca 450 spänn bara för grönt hår från Trysil. Inhandlade lite annat också på stan.
Väl hemma igen kollade vi på damernas 30 km fritt från VM där jag ändå trodde att Kalla skulle ha en hyfsad chans iaf. Det gick riktigt dåligt för Sverige. Kowalczyk vann.

Det blev lite vila och sen börja göra sig iordning för kvällen. Lars fixade supergod mat åt oss.
Kocken:



Och barnen lekte =):



Efter middagen åkte jag och Ullis hem till Emma på lite förfest. Drog vidare på ytterligare en men gick ganska snart därifrån. Knatade ner på Harrys. Kom sent men fick tack och lov gå före kön. Var jättemycket folk...för mycket. Hur som helst var det kul att träffa lite nära och kära.

   

Dagen efter var man väl inte den piggaste av de piggaste kanske. Blev tv:n med Vasaloppet som vanns av Daniel Tynell från Grycksbo (nästan hemmaplan =)) därpå följde 50 km herrar från skid-VM. Usel svenskdag igen. Bästa svensk Marcus Hellner 28:a. Northug vann....förståss. Liker han ikke. Tog mig så småningom in i duschen. Hade ju ändå fikadejt med Helena och Ulrika. Fanny var med och underhöll oss. Beställde lite utstyrsel till skidspelen så vi blir de finaste damerna där...ever!

Helena och Fanny.



Gick på bio på kvällen. Jag och Magnus var och såg "Män som hatar kvinnor". Den var riktigt bra. Inte som boken men det är ju omöjligt att få med alla detaljer. Blev Mc Donalds och sängen därefter. På måndagen var det bara att bära kosan mot Trysil igen. See you my friend in less than three weeks!

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha, usch då la du in den bilden! Nu har jag skickat in beställningen tillskidspelen :-)

2009-03-04 @ 10:38:39
Postat av: Åsa

Du är så söt så tänk på de bilder som kommer om några veckor i stället haha. Har satt in pengar åt dig i dag för grejerna! Herregud vad jag längtar!!

2009-03-04 @ 21:46:55
URL: http://asabergqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0