Regn

Regnet bara öser ner. Har legat i sängen hela förmiddagen och läst, Mons Kallentoft "Sommardöden", rekommenderas om man gillar svenska kriminalromaner som jag. Ska iväg och jobba om en och en halv timme igen. Kan inte påstå att jag längtar. Jag längtar bara efter att få sluta och flytta hem igen. Längtar efter att få göra någonting jag trivs med! Längtar efter ledighet. Längtar till v 31, ledig 5 hela dagar i rad! Har bokat resa till Amsterdam då man ska avboka den. Jag prioriterar att resa till Thailand i höst/vinter i stället och när man ska sluta på jobbet så kan det vara bra att ha en buffert. Speciellt med tanke på att de som slutat inte får sina 40% på övertiden som man enligt lag i Norge ska ha. Ja man får i och för sig inte betalt för övertiden heller. Semesterersättningen betalas inte ut i tid....ja det är ordning och reda på mitt jobb. Det är därför vi älskar det så =/.

Nästa veckan är det dansbandsveckan i Malung. Det är något att se fram emot. Är ledig hela fyra dagar den veckan, tjohoooo! Ser dock ut att bli regn men tänker trotsa det med sol i sinnet i stället...för jag är leeeedig!! Kommer nog åka till Malung direkt när jag slutar jobbet på måndag kväll och stannar sedan till lunchtid torsdag. Åker upp till Trysil för att jobba torsdag kväll och fredag dag sen åker jag till Malung igen. Ska bli kul att träffa vänner och ha skoj! På söndag bär det av för vidare äventyr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0