Skidsöndag eller är det skitsöndag?

Ja en bra skiddag har det helt klart varit ur svensk synvinkel!!! Äntligen äntlgen äntligen fick Anders Södergren ta en medalj i dubbeljakt. Han är alltid uppe och drar fältet för att sedan i slutändan falla tillbaka och hamna på plats 7 eller något efter en spurt. I dag var han uppe och drog igen alldelens för mycket så jag var så säker på att det var kört. Så tar han silver efter en oövervinnerlig Northug, helt ofattbart för det är faktiskt han som gör jobbet under nästan hela delen av loppet! Grattis Anders!!

Helena Jonsson fixade en bronsmedalj i damernas massstart i skidskytte-VM! I dag är det roligt att vara svensk. Men grattis Norge till 2 guld i dag, för Norges herrar vann ju stafetten i skidskytte-VM.

Annars har jag jobbat i dag efter en veckas frånvaro. Har ju varit hemma med hosta och inflammation på strupröret så fick lov att vara hemma och vila rösten. Den är inte helt som den ska det märks och jag ska nynna el sjunga. Jaja iofs så låter det illa i vanliga fall också men nu är det ännu värre.
I kväll är de flesta av mina arbetskamrater på Sagbruket. Det är personalkväll med maskerad i kväll men jag ska inte gå. Hade så jättegärna velat gå men så fick jag reda på att jag ska jobba tidigt pass i morgon. Kändes jävligt surt. Försökte utan framgång att byta men det gick inte sen sket jag helt enkelt i att försöka. Tappade lusten totalt. Det är väl bra att jag vilar rösten också och inte festar och sjunger för full hals i kväll för då hade det väl varit kört igen.

Nästa helg ska jag äntligen åka till Falun igen! Längtar så. Har hemlängtan mest hela tiden och med hem menar jag Falun. Vill ha en arbetsplats jag trivs på och en egen lägenhet att gå och skrota i. Det skulle vara rena lyxen. Börjar känna som om det var skitsamma med pengarna. Ska försöka hänga i ett tag till så jag får ihop pengar att resa för i alla fall. Usch tycker att man är på dåligt humör för det mesta nu för tiden. Det smittar väl av sig från alla sura gäster. Hur skulle man kunna vara glad efter att ha handskas med sånna.

Nu ska jag se reprisen på herrarnas stafett i skidskytte. Vet ju bara att Norge vann och inget mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0