Seriöst!

Seriöst så ska jag börja blogga nu. En blogg där man kan lägga bilder i texten är ju mycket roligare. Har haft den här bloggen sen i november men det har liksom inte hänt något.

Ja som mina vänner vet så bor och jobbar jag i Norge nu för tiden. Jobbar på ett hotell i en liten by som heter Trysil som blir jättestor på vintern för att det kommer så många turister som vill åka skidor. Här är det mycekt snö och för det mesta inihelvete kallt. Kan egentligen inte fatta varför jag sökte jobb här eftersom jag är en riktig sommarmännsika och inte står ut med att frysa. Man får se det som en erfarenhet rikare och kanske jag tål kyla liiiiite bättre efter den här vintern.
Kolla här bara vad kallt och snöigt det var den dagen jag anlände:

På väl till Trysil.

Nu har snövallarna blivit betydligt större och vi har väl en meter snö och i backarna ca 140 cm. Fatta att snön kommer ligga kvar till midsommar. Usch och fy för mer snö lär det ju komma!

I morgon ska jag jobba igen efter att ha varit sjukskriven i en vecka. Man kommer att kastas in i ett kaos. Ett fullbelagt hotell som inte funkar till 100 %. Jag blir rätt trött och ledsen av allt gnäll och skäll man får.

Wish my luck tomorrow!

Nattinatt


Kommentarer
Postat av: Josse

Lyck till Åsi, ge dom va dom tål :) haha

2009-02-21 @ 22:22:09
URL: http://jhouck.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tack Jossi.

2009-02-21 @ 22:46:12
Postat av: Anonym

Kul Åsa, jag visste inte att du hade en blogg!! Kul! Visst är det lite roligare när man får in lite bilder också =)



Du fixar vintern, man kan ju vara både sommar OCH vintermänniska.... hm. Hoppas du mår bättre nu iallafall så du orkar ta emot mer skäll och gnäll. Själv ska jag iväg till mitt jobb nu och se om jag får en gnällfri dag eller inte. Kram

2009-02-23 @ 07:00:39
URL: http://annbergstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0