Skidspelshelg!

Usch och fy vilken dålig bloggerska jag är. Är snart en månad sendan jag skrev och det är väl inte acceptabelt, eller...
Ska här försöka sammanfatta med och med hjälp av lite bilder komma ihåg månaden som har gått.

Helgen den 20-22 mars var det dax för en av årets höjdpunkter, Svenska skidspelen i Falun. Självklart skulle man väl vara på plats. Åkte till mamma redan på tordag för att fira lite födelsedagar i efterskott. På fredag åkte jag till Vansbro för att besikta bilen. Fick en tvåa för rostiga bromsrör =(. Hälsade på Erina och då hände det som inte fick hända...Ulrika skickade sms att hon hade fått magsjuka...! Fy fan så lagom till skidspelen. Stackars! Fick ordna med backup-boende hos Helena på fredag natt. Åkte till Borlänge för lite shopping med Lena för att sedan fortsätta till Helena och Pontus i Falun. På kvällen softade vi framför tv:n med tacos och lite vin.

Gick upp relativt tidigt på morgonen för att förbereda oss och att vänta in Lars och Bächen. Åkte sedan upp till övernattnigslägenheten som jag skulle låna på Knoppen. Där klädde vi oss gula och blåa och målade flaggor sen bar det iväg upp på Lugnet. Det regnade och snöade lite om vartannat med senare under dagen sprack det upp och solen kom fram. Det var liksom bara Ulrika som saknades!









Avslutade dagen på Lugnet med att gå på after ski. På kvällen var vi ett gäng hos Helena och Pontus på förferre innan jag, Anna, Lars och Bächen drog på Harrys.

Ännu en underbar skidspelshelg =)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0